Harmónikus MegjelenésNot Only For Sexagenarians

A szépségszakma királynője 115 éves lenne

The queen of the beauty profession would be 115 years old

2023-07-03 11:13:55

“Nincsenek csúnya nők, csak nemtörődömök”

Estee Lauder

 

A mai világban szinte unalmasnak tűnik, hogy valaki botrányok nélkül, kiegyensúlyozott családi élettel - csupán saját tehetségével és kitartásával - a világ egyik legsikeresebb üzletasszonyává vált. Estee Lauder karrierje idején ez inkább valószerűtlennek tűnt, hiszen 77 évvel ezelőtt robbant be családi vállalkozásával, nőként a kozmetikai iparba. Ő lehetne az amerikai álom megtestesítője, aki saját erejéből brand-dé vált.

A divatszakma nagyasszonya, Coco Chanel mellett talán Estee Lauder volt hasonlóan nagy hatással a XX. századbeli nőkre, oly annyira, hogy ez a hatás napjainkban is fénykorát éli. Ő is az önálló, álmait tűzön-vízen keresztül megvalósító nőideál, bár Chanelnél szerencsésebb magánélete talán életét egy kicsit könnyebbé tette.

Egy kis élettörténet

Josephine Esther Mentzerként született 1908. július 1-én New Yorkban. Anyja Sátoraljaújhelyről származik, zsidóként vándorolt ki Amerikába. Apja kivándorolt cseh kereskedő volt. Ők szólították Esztynek, amit később Estee-nek változtatott. Anyját mindennap megcsodálta, ahogy különböző szépségtrükkökkel pl tojásfehérje szépítette bőrét. Apjától elleste a kereskedés fortélyait. Talán gyógyszerész nagybátyja volt a legnagyobb hatással rá, mert a bőrápolás kémiájával ismertette meg. Középiskolás korától kezdve beleszeretett a kozmetikumokba, és megváltoztatta azon elképzelését, hogy színésznő lesz. 

1930-ban házasságot kötött  az osztrák Joseph H. Lauterrel, aki később Lauderre módosította nevét.9 év házasság után elváltak, de 3 évre rá ismét házasságot kötöttek, mely már halálukig tartott.Két fiúk született. 1946-ban férjével megalapította kozmetikai cégüket mindössze 4 termékkel. A krémek - anyjától tanultan - tartalmaztak tojásfehérjét is, és más családi receptúrákat.. És innen datálódik a csoda!

A berobbanás a kozmetika világába

Férjével jó párost alakítottak az üzleti életben is. Ennek köszönhetően már az alapítás évében(!) a Saks Fifth Avenue Áruház 800 rendelést vett fel tőlük krémjeik forgalmazására.

1953-ban A “Youth Dew “jázmin, rózsa és pacsuli összetételű - egyúttal parfümnek is szolgáló - fürdőolaj fantasztikus sikereket ért el, ami lehetővé tette a párizsi és londoni terjeszkedést is. Férfi márkákat is kreáltak Aramist és Clinique néven, megnövelve ezzel vevő-bázisukat. Igazi sikk volt Lauder kozmetikumokat használni, hiszen Nancy Reagan, Frank Sinatra, Grace Kelly is a vásárlók körébe tartoztak.

1956-ban szarvasgombával készült a “Re-Nutriv” krém, mely 115 dolláros árával a csúcskategóriát képviselte. Estee Lauder azt vallotta, hogy - hasonlóan egy Picasso képnél - nála is a szakértelmet és a kreativitást fizetik meg. No meg a legjobb minőségű alapanyagokat, melyeket a legkorszerűbb eljárásokkal párosítanak.Lauder meghonosította a termékvédelmet azáltal, hogy 95%-ban volt csak ismert krémjei összetevője, az 5%-ot ő személyesen keverte bele a készítményekbe.

1982-ben az “Advanced Night Repair” elsőként hialuront i tartalmazó barna üvegcséje bombaként robbant.Olyan forradalmi hatású volt a szépségiparban, mint Coco Chanel kis feketéje.

1983-ban férje elhunyt. Ő 1995-ben ment nyugdíjba, cégét tőzsdére vitte, és fiaira és unokáira hagyta a bizniszt. 2004-ben 95 éves korában hunyt el.

Lauder marketing fogásai

Ha egy szóval akarnánk jellemezni, titka - a személyesség. Krémjeit kezdetben a hajszárító burák alatt ülő hölgyeknek ajánlotta. A krémek mellé ajándékként termékmintákat adott. Hitt az otthoni  3 perces szépségápolásban - minőségi termékekkel. Később “luxusáruházakban értékesítette termékeit, ehhez pedig kialakította az előkelő osztrák származású arisztokrata hölgy imázsát, aki elegáns módon kereskedik a szépséggel és a fiatalsággal.”(Treningakademia.hu) A luxust és eleganciát sugárzó türkiz színt választotta termékeinél. 

Megérdemelten, 1988-ban a Time Magazin a világ legbefolyásosabb üzletasszonyává választotta. Hitt abban, hogy “a szépség egyéni hozzáállás kérdése.Nincs semmilyen titok….Nincs egyetlen csúnya nő sem, csak olyan, akit nem érdekel vagy nem hiszi el, hogy ő igenis vonzó.”

Ami életfilozófiájában a legszimpatikusabb: “Nem vágyakozással és reménykedéssel jutottam el idáig, hanem megdolgoztam érte.”


 


 

 

DrKónya Judit


Sixties.hu